جامعة الاقتصاد في وارسو S G H ، الجامعة التي منحتني درجة الماجستير والدكتواراة وعملت فيها أستاذاً

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

جامعة الاقتصاد في وارسو ، الجامعة التي منحتني درجة الماجستير والدكتواراة وعملت فيها أستاذاً

جامعة الاقتصاد في وارسو، جامعة الاقتصاد الأولى في بولندا

rektor

Piotr Grzegorz Wachowiak, dr hab. nauk ekonomicznych

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie  جامعة الاقتصاد في وارسو

Słowo od Rektora

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie jest najstarszą i wiodącą uczelnią ekonomiczną w Polsce. Łączy 115 lat doświadczenia z najnowszymi światowymi trendami w kształceniu. Jednak jej najcenniejszym kapitałem są ludzie tworzący unikalną wspólnotę akademicką.

Tym, co z jednostek czyni wspólnotę, są wartości. W SGH cenimy prawdę, profesjonalizm, uczciwość, szacunek i współpracę. Świadomi tego, że kształtujemy przyszłych liderów, wpajamy naszym studentom zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.

W procesie kształcenia przekazujemy nie tylko wiedzę, ale także praktyczne umiejętności, które pozwalają naszym absolwentom z powodzeniem mierzyć się z wyzwaniami szybko zmieniającej się rzeczywistości społecznej i gospodarczej. Dlatego w SGH zajęcia prowadzą wybitni wykładowcy, którzy łączą dydaktykę z działalnością w biznesie, organizacjach międzynarodowych oraz administracji publicznej i samorządowej.

Wiedzę najlepiej utrwala się i poszerza w działaniu. SGH zostawia studentom dużą swobodę w wyborze przedmiotów oraz wykładowców. Indywidualny plan zajęć sprzyja zdobywaniu doświadczenia zawodowego już na wczesnym etapie studiów.

Silnym wsparciem dla studentów stawiających pierwsze kroki w świecie biznesu, ale i tych bardziej doświadczonych jest Klub Partnerów SGH. To ponad 20 dużych przedsiębiorstw, które w realizacji swoich strategii biznesowych współpracują z uczelnią, organizując wizyty studyjne i spotkania z ekspertami, wspierając badania naukowe czy inwestując w infrastrukturę uczelni.

Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas studiów sprawia, że absolwenci SGH są wysoko cenieni przez pracodawców, co potwierdzają wyniki badania Ekonomicznych Losów Absolwentów oraz rankingi. Bardzo dobra współpraca z uczelniami zagranicznymi, możliwość zdobycia podwójnego dyplomu oraz szeroka oferta wymiany studenckiej i duży nacisk na naukę języków obcych sprawiają, że SGH zapewnia bardzo dobry start również do

kariery międzynarodowej.

W SGH prężnie działa ponad 60 organizacji studenckich, w których przyszli liderzy kształtują odpowiednie kompetencje, realizując pierwsze własne projekty. Zachęcamy również studentów do zgłaszania inicjatywy, które są realizowane ze studencko-doktoranckiego budżetu partycypacyjnego.

rektor

Piotr Grzegorz Wachowiak

dr hab. nauk ekonomicznych

 

بطاقة أستاذ في جامعة الاقتصاد في وارسو

ترجمة كلمة من رئيس الجامعة

تعد جامعة الاقتصاد في وارسو هي أقدم جامعة ورائدة في العلوم الاقتصادية في بولندا. فهي تجمع بين 115 عامًا من الخبرة مع أحدث الاتجاهات في التعليم. ومع ذلك، فإن رأسمال الجامعة الأكثر قيمة هو الأشخاص الذين يبدعون المجتمع الأكاديمي الفريد.

ما يجعل الأفراد هي القيم. في جامعة الاقتصاد في وارسو (SGH)، نقدر الحقيقة والاحتراف والصدق والاحترام والتعاون. وإدراكاً منا أننا نشكل قادة المستقبل، فإننا نغرس المبادئ الاجتماعية في طلابنا ومسؤولية العمل.

في عملية التعليم، لا نقدم المعرفة فحسب، بل نقدم أيضاً المهارات العملية التي تسمح بذلك يواجه خريجونا بنجاح تحديات واقع سريع التغير الاجتماعية والاقتصادية. لذلك، يتم إدارة الفصول الدراسية في جامعة الاقتصاد في وارسو من قبل محاضرين بارزين يجمعون بين الأساليب التعليمية مع أنشطة في مجال الأعمال التجارية والمنظمات الدولية وكذلك الإدارة الحكومية العامة والمحلية.

من الأفضل الحفاظ على المعرفة وتوسيعها في العمل.

تمنح  جامعة الاقتصاد في وارسو SGH الطلاب الكثير من الحرية في اختيار الموضوعات والمحاضرين. ويساعد الجدول الزمني الفردي للفصول الدراسية في اكتساب الخبرة المهنية بالفعل في مرحلة مبكرة من الدراسات.

دعم قوي للطلاب الذين يتخذون خطواتهم الأولى في عالم الأعمال، كمايتمتع SGH Partner Club بخبرة كبيرة. تتعاون أكثر من 20 مؤسسة كبيرة تتعاون بتنفيذ  إستراتيجيات العمل مع الجامعة وتنظم زيارات دراسية ولقاءات مع الخبراء وتدعم البحث العلمي أو الاستثمار في البنية التحتية للجامعة.

الخبرة المهنية المكتسبة أثناء الدراسات تجعل خريجي جامعة الاقتصاد في وارسو SGHمحل تقدير كبير من قبل أرباب العمل، وهو ما تؤكده نتائج استطلاع وتصنيف المصير الاقتصادي للخريجين. التعاون مع الجامعات الأجنبية جيد جداً، وإمكانية الحصول على دبلومة مزدوجة وعرض واسع الطلاب والتركيز القوي على تعلم اللغات الأجنبية يجعل من جامعة الاقتصاد في وارسو بداية جيدة جداً أيضاً للحصول على مهنة دولية.

أكثر من 60 منظمة طلابية نشطة للغاية في جامعة الاقتصاد في وارسو، حيث يقوم قادة المستقبل بتشكيل المنظمات المناسبة الاختصاصات، تنفيذ المشاريع الخاصة الأولى. كما نشجع الطلاب على تقديم مبادرتهم، التي يتم تنفيذها من الميزانية التشاركية لطلاب الدكتوراه.

رئيس الجامعة

Piotr Grzegorz Wachowiak                     بيوتر غجيغوش فاخوفياك

dr hab. nauk ekonomicznych

بطاقة طالب دكتوراة في جامعة الاقتصاد في وارسو