Commonwealth & International Student Christmas – Scholar blog

Written by: Nour Al Kafri 4 Jan 2019

Secondary navigation

Commonwealth & International Student Christmas – Scholar blog

Written by: Nour Al Kafri 4 Jan 2019

The spirit of Christmas has extended a warm welcome to students from all over the world for over 70 years at Cumberland Lodge, and this year was no exception.

Forty-three international students from 21 different countries and 19 universities gathered for this year’s Christmas conference at the Lodge, with a programme inspired by the theme of ‘Identities & Belonging’.

Following a warm welcome on Monday from the Principal, Ed Newell, participants spent time getting to know each other through a ‘round the clock’ game facilitated by TrustLab co-founder, Debbie Dannon. This offered opportunities for inter-cultural exchange as well as an exploration of all our different identities.

  Exploring identities and navigating cosmopolitanism

The following day, Debbie focused on exploring identities and navigating cosmopolitanism, moving fluidly through different activities that helped students explore outside their comfort zones and create a counter-culture of dialogue and learning.

We consciously examined a deeper level of dialogue by contrasting the intention we have in mind when engaging in conversations with the impact our language has on others, and we practised gently challenging each other’s ideas with love and understanding instead of with judgements and presumptions.

We learned how to be respectful and open to other cultures, to be self-aware of stereotypes and generalisations, and to always assume the good intentions of others.

That afternoon, Debbie chaired a panel comprising: the journalist and author Edna Fernandes; a civil servant and interfaith worker, Mamataj Begum; and Maya Ghazal, a young Syrian refugee living in the UK. The discussion revolved around reclaiming representation and the role that social media can play.

The panellists shared their own stories and told us about challenges they had faced on their respective journeys, giving others inspiration and hope for the future. It was incredibly empowering to see how effective the use of stories can be in the internet age.

  Shared experiences

A stunning walk to the Royal Chapel in the rain, and a carol service, kicked off the festive celebrations. The simple structure of the chapel and the warm spirit inside gave everyone a sense of connection to one another, both in spirit and in mind, of sharing the same wonderful experience together, away from our stressful daily lives.

As the evening approached, I was personally looking forward to the incredible opportunity of experiencing a traditional British Christmas dinner, as someone who has celebrated Christmas with Middle Eastern traditions my whole life.

The evening’s soiree was amazing, and full of laughter. The students put on various performances, and the atmosphere was full of joy and happiness, encouraging us to each share our own respective talents. Playing the piano, dancing and singing together made us feel like we are all part of one family as the fun continued long into the night.

  Fond farewells

The final morning session brought all the students together in a meditational exploration of our different personal identities. It made us recognise the things we have in common and really was the best way to say our fond farewell to our newfound friends.

This conference was a reminder, at the end of a busy and mostly self-centred year, that each one of us is a part of a large, universal family of humanity, every member of which is entitled to be loved, listened to, and appreciated, regardless of their nationality and background, and even though this was my first Christmas away from my small family, the Lodge was the perfect place to share the Christmas spirit with new friends and a new, amazing, global family.

https://www.cumberlandlodge.ac.uk/read-watch-listen/commonwealth-international-student-christmas-scholar-blog

 

الكومنولث وعيد الميلاد الدولي للطلاب – مدونة الباحث العلمي

   بقلم: نور الكفري 4 يناير 2019

رحبت روح الكريسماس ترحيباً حاراً بالطلاب من جميع أنحاء العالم لأكثر من 70 عامًا في Cumberland Lodge ، ولم يكن هذا العام استثناءً.

اجتمع 43 طالبًا دوليًا من 21 دولة مختلفة و 19 جامعة لحضور مؤتمر الكريسماس هذا العام في ذا لودج ، مع برنامج مستوحى من موضوع “الهويات والانتماء”.

بعد الترحيب الحار يوم الإثنين من المدير ، إد نيويل ، أمضى المشاركون وقتًا في التعرف على بعضهم البعض من خلال لعبة “على مدار الساعة” بتيسير من الشريك المؤسس لـ TrustLab ، ديبي دانون. وقد أتاح ذلك فرصًا للتبادل بين الثقافات بالإضافة إلى استكشاف جميع هوياتنا المختلفة.

المحتوى

استكشاف الهويات وتصفح الكوزموبوليتانية

في اليوم التالي ، ركزت ديبي على استكشاف الهويات والتنقل في الكوزموبوليتانية ، والانتقال بسلاسة من خلال الأنشطة المختلفة التي ساعدت الطلاب على استكشاف خارج مناطق راحتهم وإنشاء ثقافة مضادة للحوار والتعلم.

لقد درسنا بوعي مستوى أعمق من الحوار من خلال مقارنة النية التي نضعها في الاعتبار عند الانخراط في محادثات مع تأثير لغتنا على الآخرين ، وتدربنا على تحدي أفكار بعضنا البعض بلطف بالحب والتفاهم بدلاً من الأحكام والافتراضات.

لقد تعلمنا كيف نكون محترمين ومنفتحين على الثقافات الأخرى ، وأن نكون مدركين للقوالب النمطية والتعميمات ، وأن نفترض دائمًا النوايا الحسنة للآخرين.

بعد ظهر ذلك اليوم ، ترأست ديبي لجنة ضمت: الصحفية والكاتبة إدنا فرنانديز ؛ موظف حكومي وعامل ديانات ، ماماتاج بيجوم ؛ ومايا غزال ، لاجئة سورية شابة تعيش في المملكة المتحدة. دار النقاش حول استعادة التمثيل والدور الذي يمكن أن تلعبه وسائل التواصل الاجتماعي.

شارك المحاضرون قصصهم الخاصة وأخبرونا عن التحديات التي واجهوها في رحلاتهم ، مما أعطى الآخرين الإلهام والأمل في المستقبل. كان من الممكّن بشكل لا يصدق رؤية مدى فعالية استخدام القصص في عصر الإنترنت.

الخبرات المشتركة

بدأ السير المذهل إلى Royal Chapel في المطر ، وخدمة الترانيم ، الاحتفالات الاحتفالية. أعطى الهيكل البسيط للكنيسة والروح الدافئة في الداخل كل شخص إحساسًا بالاتصال ببعضه البعض ، في الروح والعقل على حد سواء ، للمشاركة في نفس التجربة الرائعة معًا ، بعيدًا عن حياتنا اليومية المجهدة.

مع اقتراب المساء ، كنت أتطلع شخصيًا إلى فرصة رائعة لتجربة عشاء عيد الميلاد البريطاني التقليدي ، كشخص احتفل بعيد الميلاد بتقاليد شرق أوسطية طوال حياتي.

كانت سهرة الأمسية رائعة ومليئة بالضحك. قدم الطلاب عروضاً مختلفة ، وكان الجو مليئًا بالبهجة والسعادة ، مما شجعنا على مشاركة مواهبنا الخاصة. جعلنا العزف على البيانو والرقص والغناء معًا نشعر بأننا جميعًا جزء من عائلة واحدة حيث استمرت المتعة لفترة طويلة في الليل.

الوداع الحار

جمعت الجلسة الصباحية الأخيرة جميع الطلاب معًا في استكشاف تأملي لهوياتنا الشخصية المختلفة. لقد جعلنا ذلك نتعرف على الأشياء المشتركة بيننا وكانت حقًا أفضل طريقة لتوديع أصدقائنا الجدد.

كان هذا المؤتمر بمثابة تذكير ، في نهاية عام مزدحم ومتمحور حول الذات ، بأن كل واحد منا هو جزء من عائلة إنسانية عالمية كبيرة ، يحق لكل فرد منها أن يُحب ، ويُستمع إليه ، محل تقدير ، بغض النظر عن جنسيتهم وخلفيتهم ، وعلى الرغم من أن هذا كان أول عيد ميلاد لي بعيدًا عن عائلتي الصغيرة ، إلا أن النزل كان المكان المثالي لمشاركة روح الكريسماس مع أصدقاء جدد وعائلة عالمية جديدة ومدهشة.

https://www.cumberlandlodge.ac.uk/read-watch-listen/commonwealth-international-student-christmas-scholar-blog

 

التعليقات مغلقة.