احتلت كلية لندن الجامعية المرتبة التاسعة كأفضل جامعة في العالم، University College London UCL ranked ninth best university in the world

4June 2024

University College London UCL ranked ninth best university in the world

Graphic showing UCL ranked 9th in world in QS rankings

4 June 2024

UCL has been ranked ninth best university in the world for the second year in a row, marking UCL’s 13th year among the top 10 universities worldwide, in the 2025 QS World University Rankings.

QS is the world’s most-consulted international ranking and uses a number of indicators to compile the rankings, including academic reputation, employer reputation, citations per faculty, faculty-to-student ratio, international faculty ratio and international student ratio. UCL’s ninth place ranking places it in the top 1% of the nearly 1,500 institutions assessed.

The rankings specifically highlight the strength of UCL’s academic and employer reputation, and named UCL second in the world for the strength of its international research network, which takes into account the diversity and impact of our partnerships across the world.

The UK is home to four of the world’s top ten universities, and UCL has held a top 10 position since 2013, among global peers including MIT, Stanford, and Harvard.

Professor Geraint Rees, UCL Vice-Provost (Research, Innovation and Global Engagement), said: “This outstanding result is a great recognition of UCL’s world-leading research, innovation and education, and the many people across the university who make that possible. I’d like to extend my warmest congratulations to the UCL community; this result is testament to their commitment and dedication to excellence.”

In April, UCL was named by QS as one of the world’s top 10 universities to study in 10 different subject areas, retaining the number one spot in two subjects for the second consecutive year: Education, with the IOE, UCL’s Faculty of Education and Society, now ranked number one in the world for 11 years running, and Architecture & Built Environment, recognising the academic excellence of The Bartlett, UCL’s Faculty of the Built Environment.

Additionally, in September 2023, UCL was named the University of the Year 2024 by the Times and Sunday Times Good University Guide, which recognised UCL’s world-leading performance in multidisciplinary research and education, the enhanced career prospects of UCL’s graduates, our ambitious work around sustainability, while highlighting our new and ‘visionary’ UCL East Campus on Queen Elizabeth Olympic Park.

https://www.ucl.ac.uk/news/2024/jun/ucl-ranked-ninth-best-university-world

 

 

احتلت كلية لندن الجامعية المرتبة التاسعة كأفضل جامعة في العالم

Graphic showing UCL ranked 9th in world in QS rankings

4 يونيو, 2024

احتلت كلية لندن الجامعية المرتبة التاسعة كأفضل جامعة في العالم للعام الثاني على التوالي، مما يمثل السنة 13 لكلية لندن الجامعية من بين أفضل 10 جامعات في جميع أنحاء العالم، في تصنيفات جامعة كيو إس العالمية لعام 2025.

QS هو التصنيف الدولي الأكثر استشارة في العالم ويستخدم عددا من المؤشرات لتجميع التصنيفات، بما في ذلك السمعة الأكاديمية وسمعة صاحب العمل والاستشهادات لكل كلية ونسبة أعضاء هيئة التدريس إلى الطلاب ونسبة أعضاء هيئة التدريس الدوليين ونسبة الطلاب الدوليين. يحتل المركز التاسع في كلية لندن الجامعية المرتبة الأولى في أعلى 1٪ من بين ما يقرب من 1500 مؤسسة تم تقييمها.

تسلط التصنيفات الضوء على وجه التحديد على قوة سمعة UCL الأكاديمية وصاحب العمل، وقد صنفت UCL في المرتبة الثانية في العالم لقوة شبكة الأبحاث الدولية الخاصة بها، والتي تأخذ في الاعتبار تنوع وتأثير شراكاتنا في جميع أنحاء العالم.

تعد المملكة المتحدة موطنا لأربع من أفضل عشر جامعات في العالم، وقد احتلت UCL مركزا من أفضل 10 جامعات منذ عام 2013، بين أقرانها العالميين بما في ذلك معهد ماساتشوستس للتكنولوجيا وستانفورد وهارفارد.

وقال البروفيسور جيراينت ريس، نائب رئيس الجامعة (البحث والابتكار والمشاركة العالمية): “هذه النتيجة المتميزة هي اعتراف كبير بالأبحاث والابتكارات والتعليم الرائدة عالميا في كلية لندن الجامعية، والعديد من الأشخاص في جميع أنحاء الجامعة الذين يجعلون ذلك ممكنا. أود أن أتقدم بأحر التهاني لمجتمع UCL. هذه النتيجة هي شهادة على التزامهم وتفانيهم في التميز “.

في أبريل، تم اختيار UCL من قبل QS كواحدة من أفضل 10 جامعات في العالم للدراسة في 10 مجالات دراسية مختلفة، مع الاحتفاظ بالمركز الأول في مادتين للعام الثاني على التوالي: التعليم، مع IOE، كلية التربية والمجتمع في UCL، تحتل الآن المرتبة الأولى في العالم لمدة 11 عاما على التوالي، والهندسة المعمارية والبيئة المبنية، تقديرا للتميز الأكاديمي ل The Bartlett، كلية البيئة المبنية في UCL.

بالإضافة إلى ذلك، في سبتمبر 2023، تم اختيار UCL كجامعة العام 2024 من قبل Times and Sunday Times Good University Guide، والذي اعترف بأداء UCL الرائد عالميا في البحث والتعليم متعدد التخصصات، والآفاق الوظيفية المعززة لخريجي UCL، وعملنا الطموح حول الاستدامة، مع تسليط الضوء على حرم UCL East الجديد و “البصيرة” في حديقة الملكة إليزابيث الأولمبية.

https://www.ucl.ac.uk/news/2024/jun/ucl-ranked-ninth-best-university-world

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

سبعة − 6 =

آخر الأخبار